کمی بیشتر درباره اسناد و رویه های ضروری پروژه بخوانیم.

اسناد ضروری شروع پروژه :

اسناد برنامه ریزی پروژه :

اسناد اجرای پروژه :

اسناد کنترل و نظارت پروژه :

نمونه هایی از داکومنت ها

نمونه داشبوردهای KPI

داشبوردها ابزارهای تجسمی هستند که داده‌ها را از مجموعه‌ای از منابع می‌کشند و یافته‌ها را در قالبی قابل هضم نمایش می‌دهند که داستان بیان شده توسط داده‌ها را ارائه می‌دهد. با استفاده از مواردی مانند نمودارها و نمودارها برای جلب توجه به مهمترین الگوها و روندها در داده ها، داشبوردها می توانند یک نمای کلی از عملکرد یک کسب و کار ارائه دهند.

شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) معیارهایی هستند که توسط کسب‌وکارها به منظور تعیین موفقیت یک استراتژی خاص و ارزیابی میزان موفقیت تلاش‌های آنها برای رسیدن به یک هدف یا هدف خاص ردیابی می‌شوند. بر این اساس، داشبوردهای KPI تضمین می‌کنند که مهم‌ترین معیارها برای انجام مؤثر این کار برجسته می‌شوند.

KPI مشخص کردن

شکل کامل KPI ، یک مقدار قابل اندازه گیری است که نشان می دهد یک شرکت چقدر به طور موثر به اهداف کلیدی تجاری دست می یابد.

KPI ها مهم هستند زیرا به شما ارزشی می دهد که با عملکرد فعلی خود مقایسه کنید. KPI به وضوح نشان می دهد که آیا به اهداف خود می رسید یا خیر.

پیاده سازی شاخص های کلیدی عملکرد در شرکت به این معنی است که می توانید اهداف تعیین کنید، استراتژی برای رسیدن به اهداف خود طراحی کنید و عملکرد خود را در طول مسیر ارزیابی کنید.

نمونه اسناد پیگیری (Tracking documentation)

پیگیری یا ترکینگ پروژه یک روش مدیریت پروژه است که برای پیگیری پیشرفت وظایف در یک پروژه استفاده می شود. با ترکینگ پروژه خود، می توانید پیشرفت واقعی را با پیشرفت برنامه ریزی شده مقایسه کنید و مسائلی را شناسایی کنید که ممکن است مانع از ماندن پروژه در برنامه و بودجه شود.
ترکینگ پروژه به مدیران پروژه و ذینفعان کمک می کند تا بدانند چه کاری انجام شده است،
کلید ترکینگ پروژه استفاده از ابزارهای پیگیری پروژه و تکنیک های مدیریت پروژه است. به عنوان مثال، نمودار گانت به مدیران اجازه می دهد تا با ارائه یک نمای کلی از وظایف، حجم کاری و نقاط عطف در هر نقطه از چرخه عمر پروژه، پیشرفت پروژه را پیگیری کنند. انواع دیگر گزارش‌های پروژه مانند گزارش‌های وضعیت می‌توانند جزئیات بیشتری را جمع‌آوری کنند که بینش بیشتری در مورد تحویل‌ها، ریسک‌ها و عملکرد ارائه می‌دهد. سپس این داده ها را می توان بین تیم پروژه و ذینفعان توزیع کرد تا آنها را به روز نگه دارد.

رویه های پروژه(precedures)

رویه پروژه یک برنامه عملی است که هر یک از اعضای تیم باید برای انجام یک فرآیند خاص یا اجرای یک وظیفه کاری خاص دنبال کند – این شیوه تنظیم به اعضای تیم امکان می دهد وقت خود را برای فکر کردن به اقدامات بعدی خود تلف نکنند. از بروز اختلاف در تصمیم گیری جلوگیری می کند و به کاهش سوء مدیریت کمک می کند.

رویه های پروژه را می توان برای تنظیم جنبه ها و عملکردهای زیر استفاده کرد:

ایجاد و نگهداری اسناد فنی یا اداری.
رسیدگی به مسائل پروژه، نقص ها و درخواست های تغییر کیفیت/حوزه؛
مدیریت تیم: تبلیغات، آموزش ها، جلسات، بررسی عملکرد و غیره؛
تضمین امنیت دارایی های پروژه و محرمانه بودن اطلاعات پروژه؛

موضوعات زیر در هر کسب و کاری مشترک است، و من میتوانم در این زمینه ها با شما همکاری کنم

چیزی که می خواهید اینجا نیست ؟

به من اطلاع دهید چه چیز دیگری مورد نظر شماست

ایمیل من